Wednesday 26 June 2013

מזוטרפיה לקרקפת

מזו תרפיה לטיפול בנשירת השיער


מזו תרפיה, שהינה הזרקות קטנות תת עוריות, מתאימה לא רק כטיפולי אנטי אייג'ינג לעור, אלא לעצירת נשירת השיער וצמיחתו מחדש אצל גברים ונשים
ייחודה של סדרת מזו תרפיה דרמהיל HL, הוא בהימצאותם של פפטידים ביומימטיים ופפטידי נחושת - אלו חלקיקי חלבון המיוצרים במעבדה ומחקים את פעולתם על הורמונים טבעיים כגון הורמוני גדילה, שכבר נמצאים בעורנו וכן מעודדים יצירת כלי דם וכך יותר דם, חמצן וחומרי הזנה מגיעים לקרקפת ולזקיקי השיער והשיער הופך למלא ברק, צפוף יותר וצומח מהר יותר.
מרבית הגברים הישראלים סובלים מנשירת שיער וגם הנשים סובלות בתקופה כלשהיא בחייהן מבעיה זו. "גברים יחלו להקריח בשלהי העשור השני לחייהם. ההקרחה הגברית היא נשירת שיער שנובעת  משילוב של גורמי תורשה ושל השפעות הורמונאליות. היא מתבטאת תחילה במפרצים בקדמת הקרקפת או בקדקוד ואלה הולכים ומתפשטים וכוללים בסופו של דבר את מרבית הראש. ההורמון הגברי DHT הוא הגורם העיקרי להתקרחות הגברית. זקיקי השיער מתוכנתים גנטית להיות רגישים יותר להורמון ה -DHT. התהליך מתרחש לאחר גיל ההתבגרות, שאז עולה במידה ניכרת רמת הורמון הטסטוסטרון ואתו גם רמת הורמון ה-DHT .

במצב של הקרחה הולכים ומתנוונים זקיקי השיער ואט אט הופכות השערות לדקות ובהירות יותר. תקופת צמיחת השיער הולכת ומתקצרת ותקופת מנוחת הזקיק הולכת ומתארכת, עד שזקיק השיער מת ולא מצמיח יותר שיער באותה נקודה
אצל הנשיםנשירת שיער שכיחה בעקבות שינויים במצבים הורמונאליים כמו למשל לאחר לידה ומוחרפת מאוד בגיל המעבר. אצל נשים בגיל המעבר, כמות האסטרוגן יורדת ואין מה שינטרל את השפעת הטסטוסטרון על שיערן, מה שגורם לנשירת שיער מוגברתגורמים נוספים יכולים להיות: שינויים במזג האוויר – בסתיו ובחורף יש נשירה גדולה יותר, מחלות המלוות בחום גבוה או מחלות זיהומיות, תת פעילות או יתר פעילות של בלוטת התריס, חוסר חלבונים במזון בעיקר אצל צמחונים, חוסר בברזל עקב תזונה לא מבוקרת או מחזור כבד במיוחד, נטילת תרופות, טיפול כימותרפי, גלולות נגד היריון ועוד", מסבירה ד"ר לאלי חנני, מומחית לרפואה אסתטית, מראשונים מדקל סנטר, ראשון לציון.

"
בימים אלו הגיעה לארץ שיטה חדשה – מזו תרפיה דרמהיל HL ,לטיפול בנשירת שיער אצל גברים ונשים", אומרת ד"ר לאלי חנני,  "המזותרפיה היא שיטת טיפול רפואית של זריקות תת עוריות לעומק של כ – 1 מילימטר, שהומצאה בשנות החמישים של המאה הקודמת על ידי הרופא הצרפתי מישל פיסטור. הרעיון אותו קידם הוא שאם מזריקים כמויות קטנות של חומר היישר למקום הבעייתי, הטיפול יהיה בטיחותי ויעיל יותר. כך הוא טיפל בפציעות ספורט, מגרנות, בעיות ראומטיות ועוד. בחמש עשרה השנים האחרונות הפכה המזותרפיה לאחד מאבני היסוד של טיפולי הצערת העור בעולם, היא מכילה חומרים המזינים את העור – ויטמינים, חומצות אמינו, חומצה היאלורונית, מינרלים, אנטי אוקסידנטים. אך הזנת העור בעזרת חומרים אינה מספקת. סדרת המזותרפיה דרמהיל HL לנשירת שיער מכילה בנוסף גם פפטידים ביומימטיים ופפטידי נחושת".
הפפטידים הביומימטיים, הם חלקיקי חלבון המיוצרים במעבדה, הם מווסתים את חידוש התא, התחלקותו ותהליכי הייצור שבו. ככל שעורנו מזדקן כמות ההורמונים פוחתת והעור מאבד את היכולת לחדש את עצמו ולייצר את החומרים הדרושים לתפקודו התקיןהפפטידים ניתנים לתכנות, מחקים את פעולתם של ההורמונים טבעיים כגון הורמוני גדילה, שכבר נמצאים בעורנו. חלקם של הפפטידים מתוכנתים להיקלט בזקיקי השיער במקום ההורמון הגברי DHT וכך מנטרלים את השפעתו ההרסנית.
פפטידי הנחושת מגבירים את השפעתם של הפפטידים הביומימטיים. הם מעודדים יצירת כלי דם, ועל ידי כך יותר דם, חמצן וחומרי הזנה מגיעים לקרקפת. הם עוזרים לחידוש תאי עור הקרקפת ונחשבים בין החומרים החזקים ביותר כיום נגד נשירת שיער. שילוב שני סוגי הפפטידים גורם להארכת שלב צמיחת השיער וקיצור שלב נשירת השיער.
הטיפול מעניק הזנה עמוקה של עור הקרקפת, החדרת לחות והחזרת הפעילות של זקיקי השיער לנורמה. הדקירות הקטנות באמצעות המזרק ממריצות את הזרמת הדם לשורשי השיער. בדרך זו פוחתת הנשירה הגברית והנשית בצורה דרסטית, השיער הופך למלא ברק, צפוף יותר וצומח מהר יותר.
כל טיפול אורך כחצי שעה,  הפסקת הנשירה מורגשת כבר לאחר 3 – 2 טיפולים. לעצירת מוחלטת של הנשירה ולצמיחת השיער, נדרשת בדרך כלל סדרה של בין 10 – 5 טיפולים, ולאחר מכן כל 3 חודשים יש צורך בהזרקת חיזוק. לא ידוע על תופעות לוואי או אלרגיות לטיפול. בדקות הראשונות של ההזרקות תיתכן תחושה של לחץ קל באזור המוזרק.